Du er nødt til å tenke på salgs- og markedsføringsprosessen enten du selger produkter eller tjenester. Hvordan du velger å poisjonere dine produkter eller tjenester i markedet handler om hvordan du ønsker å bli oppfattet utad. Du må selvfølgelig ikke miste fokuset på målgruppen gjennom prosessen. Oppfyller dine produkter eller tjenester et reelt behov hos kunden? Hva er din prisstrategi? Selger du rabatter eller høyere kvalitet til en mindre målgruppe? Er du en moderne eller konservativ bedrift, og skal dette være en del av din kommunikasjon til kunden? En markedsføringsplan gir deg overblikk. En god mal er å følge de såklate 4 P`er i din markedsføringsmiks:

• Product
Hva karakteriserer dine produkter eller tjenester, og hvor ligger verdien for kunden?

• Price
Hvordan ønsker du å prissette produktene eller tjenestene dine? Alltid forsikre deg om at du tilbyr god verdi for pengene.

• Place
Hvordan ønske du å selge dine produkter eller tjenester, og gjennom hvilke distribusjonskanaler skal du nå målgruppen din?

• Promotion
Hvordan kommuniserer du fordelene ved din bedrift til dine kunder slik at de husker deg?

 

 “Top of mind” gjennom markedsføring
Markedsføringsmiksen handler i stor grad om forskjellige former for markedsføring. Du får din bedrift på kartet ved å reklamere og promotere den. Samtidig blir du top of mind for forbrukerne, som hjelper deg til å utvide din kundebase og øke omsetningen.

Hvordan vil du markedsføre deg?
Du kan dele opp din markedsføring igjennom tre kanaler for å nå din målgruppe:

• Betalt
Betalt kommunikasjon som for eks. Adwords, tv- reklamer og annonser.

• Eid
Webside, sosiale medier, nyhetsbrev og blogg

• Opptjent
Referanser, PR, anmeldelser, bloggere som omtaler din virksomhet.

Reklamegaver passer i hver av gruppene. Du kan dele ut gaver på messer (betalt), under et event som du arragerer (eid), eller som en takk til dine ambassadører (opptjent). Reklamegaver vil forbedre dine kampanjer uannsett hvordan du bruker dem.

Undersøkelser viser at reklameartikler og firmagaver med trykk er en svært effektiv form for markedsføring. Fordelene er bl.a. at reklameartikler og fimagaver med trykk skaper gjenkjennelse, når mange, gir positive assosiasjoner og høy ROI, samt blir brukt ofte.

Det er alltid moro å få en gave. Mottakerene har ikke noe imot at gaven er trykket med ditt firmanavn eller logo. Denne form for sympatisk markedsføring gir mange positive reaksjoner.

Den finnes et enormt utvalg, og du vil alltid finne et produkt som passer din målgruppe og budsjett. Se vår sortiment og bestill enkelt og raskt online.

T: 21 09 31 31
E: salg@igopost.no