Vi blir i økende grad mer og mer bevisste på kosthold, trening, kroppen vår og helse. Vi ønsker å være sunne og å fortsette å være aktive og i god form så lenge som mulig. Men dette stiller ganske høye krav til handling. Treningssentre ser at medlemstallene vokser, og idrettslag er mer populære enn noen sinne. Det snakkes også om en ny løpetrend. Hvordan kan man som en entreprenør eller bedriftseier utnytte denne samfunnsendringen? Hvordan kan du motivere dine kunder og medarbeidere til å spise sunt og trene mer samtidig som du kombinerer dette med å markedsføre ditt firmanavn og retter oppmerksomhet mot dine produkter? Vi mener det er mange muligheter: Bidra for å gi dine ansatte en sunn livsstil

  • Hvis dere har en kantine, sørg for at den tilbyr sunn mat.
  • Inngå firmaavtaler, eller subsidier treningsmedlemskaper til de ansatte.
  • Tilby gratis frukt på jobben.
  • Sørg for at de ansatte kan jobbe i ergonomiske arbeidsstillinger.
  • Delta på firmaarrangementer som Oslo Maraton eller Holmenkollstafetten.

Disse tiltakene øker åpenbart fokuset på et sunt kosthold og trening, og kan redusere sykefraværet og øke trivselen på arbeidsplassen. På den andre hånden, har de ingen klar effekt på å rette oppmerksomhet mot dine produkter eller å øke verdien på dine merkevarer. Selvsagt ønsker du å tydeliggjøre at firmaet ditt støtter en sunn livsstil, men hvordan?

Motiver kunder og ansatte mot en sporty, sunn livsstil

  • Motiver gjennom å gi ut treningsrelaterte gaver med trykk. Det kan være en treningsskjorte med trykk, skritteller, hoppetau, vannflaske eller treningsbag. En hyggelig måte å minne dine ansatte og kunder på viktigheten av en sunn livsstil. I tillegg vil logoen og merkevaren din bli med på treningssenteret og ut på joggetur!

Idrett og promotering går hånd i hånd: reklame & sponsing

I all idrett er det blitt nærmest en norm å annonsere både på utøvernes klær, langs banen og arenaen og på effekter som deles ut på arrangementene. Promotering av sponsorer har lenge eksistert i nesten alle verdens idretter. Spesielt i profesjonell idrett, på både nasjonalt og internasjonalt nivå – her investeres det mye penger. Til gjengjeld vises sponsorer ofte på TV-skjermer, og får bred eksponering. Avhengig av deres budsjett og ambisjoner kan det å sponse et lokalt idrettslag eller en nasjonal idrettsklubb være en god idé. Som sponsor av et lokalt idrettslag kommuniserer du at idrett og trening er viktige for ditt firma, samtidig som du kan få god eksponering for en relativt liten investering. På samme tid yter du verdifull hjelp til lokale foreninger, en vinn-vinn situasjon!

Noen tips og fordeler når det kommer til sponsing

  • Tilby en klubb eller forening unike fordeler, som en kampanje med 10% rabatt til alle medlemmer. Slik kan klubben hjelpe til å bære frem kampanjen.
  • Sett inn en annonse i klubbens magasin og utrykk budskapet ditt tydelig og direkte.
  • Vær tydelig på konkurranser, kamper og arrangementer – for eksempel ved hjelp av plakater eller bannere.
  • Som en sponsor vil navnet og logoen til firmaet ditt bli trykket i store bokstaver på draktene og treningstøyet til laget. Dette er tydelig til alle på laget, men også til supportere og fans på sidelinjen.
  • Logoen vil tydelig fremkomme på bilder av idrettsutøverne som kommer i avisen.
  • Sponsete artikler som drikkeflasker, håndklær og treningsbagger vil komme i fokus innad i organisasjonen, og bli med lagmedlemmene hjem etter trening.
  • Vurder å del ut relevante giveaways til publikum under kamper og idrettsstevner. Supportere setter pris på å motta noe de kan bruke for å heie frem laget sitt og vil entusiastisk fremheve ditt budskap.

Rett fokuset på din promotering mot avslapping og velvære

Etter å ha stått på i en travel og hektisk arbeidsuke er det også viktig å gi både kroppen og sinnet litt hvile. Når alt kommer til alt, så yter vi best når både kropp og sinn fungerer optimalt. Også her kan man rette fokuset i reklamekampanjene.

Når man tenker på reklameartikler er kanskje ikke velværeprodukter det første man tenker på. På den andre hånden blir disse produktene ofte veldig godt mottatt, nettopp fordi de ikke er standard strøartikler som kulepenner og nøkkelbånd. Vurder å gi bort velværeprodukter med deres logo trykt på i forbindelse med deres neste arrangement, åpen dag eller messe. Velværeprodukter er også bra gaver, til både kunder og ansatte. Det finnes et bredt utvalg som passer til alle budsjetter, fra rimelige leppepomader og praktiske manikyrsett, til luksuriøse badekåper og spahåndklær med broderte logoer. Du blir garantert gjengjeldt med en positiv reaksjon og et smil.

La oss inspirere deg med et stort utvalg ulike reklameprodukter

Det finnes selvsagt mange flere muligheter. Du kan dra temaet helse & idrett så langt du bare ønsker. Poenget er at produkter med deres logo, motto, budskap eller kontaktinformasjon bidrar til økt bevissthet omkring deres merkevare. Når du starter å se etter egnede markedsførende produkter vil du komme over en rekke ulike artikler som forhåpentligvis inspirerer deg til å iverksette kreative ideer som fører til en suksessfull kampanje.

Se hele vårt utvalg produkter relatert til Helse & Sport på igopost.no/sport