Trenger du hjelp? Vi er tilgjengelige på|salg@igoprofil.no

Obligatoriske munnbind: Få munnbind til å fungere for bedriften din

Siden 1. desember 2020 har det på samme måte som i andre land vært lovpålagt å bruke munnbind i alle offentlige rom i Norge. Det er et ansvar vi alle må ta. Dette betyr at bedriften din muligens også må overholde denne regelen, og det er viktig å håndtere den riktig. I denne artikkelen kan du lese om hvordan du kan få munnbind til å fungere effektivt og positivt for både dine ansatte og kunder.

Det obligatoriske munnbindet

Obligatorisk bruk av munnbind er en del av den såkalte COVID-19 Emergency Act, som gir påbud om at munnbind må brukes på alle offentlige steder som butikker, stasjoner, museer, rådhus, flyplasser, dyreparker, fornøyelsesparker, parkeringsplasser og bensinstasjoner. Yrker med direkte kontakt er også underlagt obligatoriske munnbind: både kunder og tjenesteleverandører. Det er et tilleggstiltak til koronatiltakene til det nederlandske Instituttet for folkehelse og miljø (RIVM), på lik linje med tiltak som å vaske hendene og holde 1,5 meters avstand. En tydelig og grundig tilnærming er avgjørende for å redusere spredningen av viruset.

Hvilke munnbind er obligatoriske?

Munnbindene vi snakker om er ikke-medisinske eller ikke-kirurgiske munnbind, eller munnbind uten offisiell sertifisering som CE-merking eller et annet medisinsk standard på emballasjen. Dette kan være munnbind til engangsbruk eller stoffmunnbind. Engangsmunnbind kan, som navnet antyder, kastes etter hver bruk, mens stoffmunnbind bør vaskes regelmessig på 60 grader.

Munnbind med trykk av din logo: fordelene

Som et selskap kan du sette en positiv vri på det obligatoriske munnbindet på mange forskjellige måter. Du kan for eksempel bestille personlig tilpassede munnbind med trykk av din logo eller du kan sette et personlig trykk på innpakningen. På denne måten beskytter munnbind ikke bare mot koronavirus, men de fremmer også bevissthet om merkevaren din. Munnbind med logo er ofte godt synlige over lengre tid, noe som virkelig vil synliggjøre logoen din. Folk som bruker munnbind med trykk viser også en viss lojalitet for merkevaren. Som en bedrift kan du dessuten strekke deg lengre enn bare logoen og bestille et kreativt trykk, slik at du kan gi bort unike munnbind som folk vil elske å bruke.

Når dine ansatte bruker munnbind med logo, bygger du merkevarebevissthet samt et representativt og profesjonelt utseende. Det gir også dine ansatte en følelse av stolthet over selskapet de jobber for. Munnbind med trykk kan også ha en positiv effekt på kundene dine. Gi det lille ekstra ved å dele ut stoffmunnbind med trykk, eller ved å plassere en eske med engangsmunnbind ved inngangen eller selge dem til en overkommelig pris.

Slik kan det fungere for deg …

Du kan få munnbind til å fungere for virksomheten din på mange måter. Se for deg et supermarked som deler ut gratis munnbind til alle kunder på en bestemt dag. Eller en butikk som iverksetter en «kjøp en, doner en»-kampanje for å hjelpe folk som har mindre penger enn deg. Vi har tidligere skrevet en artikkel om hvordan du kan motivere dine ansatte under covid-19-pandemien. Et munnbind med logo kan være et fint tillegg til koronavirus-gavepakken med morsomme overraskelser og nyttige hjelpemidler for å hjelpe dine ansatte gjennom denne vanskelige tiden. Eller legg dem til fanbutikken din som en merkevareartikkel. Det finnes mange muligheter!

Forskjellige typer munnbind

Munnbind finnes i slags typer og størrelse. I tillegg til engangsmunnbind og stoffmunnbind, finnes det munnbind laget av andre materialer som bomull, gummi, mikrofiber og til og med munnbind av plast. Hvis bærekraft er viktig for bedriften din (les også våre tips for en mer bærekraftig bedrift), er det best å velge gjenbrukbare munnbind med trykk. I tillegg til munnbind med trykk kan du også vurdere innlegg for å holde munnbindene rene eller desinfiserende håndgel. Hos IGO Profil finner komplette sett for smittevern som du kan bestille med trykk av logo eller et personlig tilpasset trykk.

Munnbind har blitt en del av hverdagen vår og vil forbli en del av den i minst tre måneder fremover i tid på grunn av regelen om obligatorisk bruk av munnbind. Det er ingen som vet når det hele vil ende, men en ting er sikkert: Som et selskap bør du bruke dette til din fordel akkurat nå. Finn ut hvordan bedriften din kan håndtere dette effektivt og få munnbind til å fungere for bedriften!

By | 2021-06-29T10:42:06+01:00 29 June 2021|