Klimaendringer utgjør en av vår tids største miljøutfordringer. Mange år med ikke-bærekraftig forretningspraksis på tvers av alle sektorer har gitt mange et avskrekkende inntrykk om fremtiden. Den gode nyheten er imidlertid at nesten alle er villige til å endre måten vi gjør forretninger på og lever våre liv, slik at vi kan skape en grønn fremtid sammen. Hos IGO Profil er vi forpliktet til å bidra til å fremme en bærekraftig forretningspraksis i markedsføringsindustrien. Vi gjør dette ved å dele tips om bærekraftige produkter som du kan bruke i forbindelse med din markedsføring ved hjelp av reklameartikler, og tips om hvordan du kan leve et mer miljøvennlig liv. Les videre for å lære mer om hvordan vi kan skape en bærekraftig fremtid sammen.
Hva betyr bærekraftig?
Med en økt bevissthet om bærekraftig forretningspraksis, er det mange selskaper som prøver å henge seg på trenden for søkeordet «bærekraftig» og fremstå som mer miljøvennlige enn de faktisk er – dette fenomenet kalles «grønnvasking» og bør unngås til enhver pris. Både fordi det ikke har noen som helst positiv effekt på miljøet, men også fordi det stiller selskapene i et veldig dårlig lys når de blir oppdaget.
Det er bedre være ærlig om produktene og hva du kan og ikke kan oppnå når det gjelder bærekraft. Vi har et bredt utvalg av reklameartikler og firmagaver som enten er delvis eller fullstendig bærekraftige og som ikke bare er produsert på en miljøvennlig måte, men også laget av bærekraftige materialer. Se vårt bærekraftige sortiment.
Hvorfor er bærekraftige produkter viktig?
Å produsere bærekraftige produkter og forretningsgaver bidrar til bedre et miljø, en bedre økonomi og bedre personlig helse i det lange løpet. Vi ser etterspørselen etter bærekraftige produkter og ved å ikke bare å tilby bærekraftige produkter, men også å sørge for at de produseres på en miljøvennlig måte, kan redusere den negative miljøpåvirkningen som produksjonen har på verden vi lever i og vil bevare for fremtidige generasjoner. Husk at når du kjøper bærekraftige produkter, bidrar du også til å forme kundenes verdensbilde.
Bærekraftige produkter: Trendene
Vi utvider vårt bærekraftige sortiment hele tiden i takt med nye trender og fornyer våre produkter kontinuerlig. Dette var tilfelle med produkter laget av materialer som bambus, kork og rPET. Det kule med disse materialene er at både bambus og kork vokser tilbake etter at de høstes, noe som gjør det til en bærekraftig produksjonssyklus, og rPET er en måte å gi nytt liv til polyester som allerede har blitt laget. Kort sagt, noen materialer er fullstendig bærekraftige, og andre bidrar til å bli kvitt avfall. Det er ingen som vet hva fremtiden vil bringe innen bærekraftig innovasjon, men det er flott at disse alternativene allerede er lett tilgjengelige i dag.
Bærekraftige produkter som et markedsføringsverktøy
Hva kan bærekraftige produkter gjøre for bedriftens markedsføringstiltak? Det er veldig enkelt – ved å gjøre positive, miljøvennlige endringer i valg av profileringsartikler og forretningsgaver, vil du inspirere dine kunder og ansatte til å velge bærekraftige alternativer. Alt dette vil reflektere positivt på bedriftens merkevare, noe som vil tiltrekke og inspirerer til mer bærekraftige tiltak i fremtiden.
Organisere bærekraftige kampanjer
Folk liker å være en del av tiltak de føler at engasjement for. Vi ser dette i forbindelse med internasjonale kampanjer som Earth Day, World Cleanup Day og World Health Day. Du kan henge deg på disse arrangementene ved å delta som et selskap og gi bort reklameprodukter og gaver til deltakere på arrangementet – bærekraftige produkter selvfølgelig. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å delta i eksisterende arrangementer eller lage dine egne – det vil bidra til å spre oppmerksomhet og hjelpe miljøet i det lange løpet.
IGO Profil og bærekraft
Vi har formidlet en del kunnskap om hva bærekraft er og hvorfor det er viktig. Spørsmålet er imidlertid fortsatt: Hva gjør vi hos IGO Profil for å hjelpe? Vi opererer under en veldedighetsorganisasjon som har en lang historie med å gi overskudd til utvalgte veldedige organisasjoner og setter dermed bedriftens samfunnsansvar først. I tillegg jobber vi hardt for å utvide våre bærekraftige produktserier for å redusere vårt økologiske fotavtrykk i verden. For å fremme dette initiativet, donerer vi en prosentandel av alle inntekter til å plante trær over hele verden – finn ut mer her.
Tips for å leve et mer bærekraftig liv: Selv om det høres litt sentimental ut, er det slik at en bærekraftig fremtid begynner med deg. Du kan utgjøre en positiv forskjell for miljøet ved å gjøre enkle ting som å sortere avfall, sykle til jobben i stedet for å ta bilen, spise kjøttfritt, ta kortere dusjer osv.
Uansett hvor din personlige reise mot et bærekraftig liv begynner, kan det være godt å vite at du tar del i å skape en bedre verden for fremtidige generasjoner.