Trenger du hjelp? Vi er tilgjengelige på|salg@igoprofil.no

Sommertips til offline markedsføringen din

Sommeren er her, og det er på tide å nyte alle de utendørsaktivitetene vi har sett frem til hele året! I den anledning er det også på tide å oppgradere nivået på markedsføringen og få kontakt med kundene dine.  

Hos IGO Profil tror vi at den riktige strategien virkelig kan bidra med å bedre promoteringen av merkevaren din på en vennlig og praktisk måte. Videre skal vi derfor utforske fire hovedaspekter for hvordan du kan utnytte solsesongen for å heve synligheten og engasjementet for din merkevare.  

Sesongbaserte kampanjer  

Å tilpasse markedsføringstiltakene dine til sommersesongen kan forbedre kundeopplevelsene og øke merkevarens synlighet.   

For en vellykket kampanje bør du vurdere å sette i gang konkurranser på sosiale medier som har med ulike sommeraktiviteter eller spesielle begivenheter som fotballmesterskap og/eller OL, å gjøre. Dermed oppmuntrer du dine følgere til å dele sine eventyr.  Ta hyppig i bruk hashtaggen din for en sjanse til å vinne premier, lage brukergenerert innhold og interaksjon med dine kunder og aktører. Samarbeid med andre virksomheter eller influensere for å sammen kunne skape sommerlige produkter eller opplevelser.   

Du kan også dra nytte av annonseringsmuligheter utendørs, derav reklametavler, busstasjoner eller krittkunst på fortauet i områder med mye trafikk av målgruppen, for å markedsføre merkevaren i sommersesongen. 

Essensielle sommerprodukter  

Sommer er synonymt med moro, og hva er en bedre måte å markedsføre merkevaren din på enn med en rekke sesongbaserte produkter for friluftsliv? Tenk på kjølebager med din logo på for å holde drikken frisk på varme sommerdager. Personlige badehåndklær er flotte for å tørke av det kjølige sjøvannet, men også til piknik. Enda bedre så har disse ofte et stort trykkområde! Utendørsspill som frisbees og padelsett promoterer sosial interaksjon samtidig som de setter søkelyset på merkevaren din og underholder dine ansatte og forretningspartnere.   

Praktisk tilbehør som solbriller, hatter, solkremer og vannflasker gir ikke bare beskyttelse og hydrering, men forsterker også merkevarens kontinuerlige tilstedeværelse. Og til slutt, for eventyrlystne, kan reiseutstyr med trykk som vesker, nakkeputer og isolerte krus, sørge for avslapning og utforskning på hver reise, samtidig som du får vist frem logoen din i hele verden.  

Bærekraftige initiativer 

Å inkludere bærekraftige initiativer er en fantastisk måte å vise ditt engasjement for planeten samtidig som du får kontakt med miljøbevisste kunder.   

Ved å tilby miljøvennlige produkter eller ved å implementere karbonkompensasjonsprogrammer, reduserer du ikke bare ditt eget klimaavtrykk – du inviterer også publikum til å bli med deg for å ha en positiv innvirkning sammen. I dagens verden øker miljøbevisstheten og lovgivningen følger etter. Dermed kan det å demonstrere din merkevares dedikasjon til bærekraft virkelig gi gjenklang hos forbrukere som verdsetter etisk praksis. Så omfavn bærekraft i sommer, ikke bare for planetens skyld, men også for å skape meningsfulle forbindelser med både kundene og samfunnet. 

Solrike arrangementer 

Å organisere et sommerarrangement slik som en minneverdig sommerfest, er en fantastisk måte for bedrifter å engasjere seg med sine ansatte, kunder og fellesskap. Enten det er en uformell strandfest, en bedriftspiknik eller en utendørs festival med tema, tilbyr sommerarrangementer en avslappet og hyggelig atmosfære! Å planlegge et vellykket arrangement innebærer å velge riktig sted, servere ulike smaker med mat og drikke, og inkludere morsomme aktiviteter. Med nøye planlegging og å være oppmerksom på detaljer, kan et sommerarrangement etterlate et varig positivt inntrykk og styrke båndene mellom din bedrift og publikum.   

Husk at det å skreddersy strategiene dine til sommersesongen kan gi fantastiske resultater. Vær fleksibel, ha kunder og forretningsforbindelser i tankene, og ikke glem å tenk utenfor boksen. Hvis du trenger hjelp med reklameprodukter, ta gjerne kontakt med teamet vårt eller send oss ​​en e-post. 

By | 2024-08-07T08:41:53+01:00 26 June 2024|