Trenger du hjelp? Vi er tilgjengelige på|salg@igoprofil.no

Marketingtrender for reklameprodukter og firmagaver i 2021

 

Å holde seg oppdatert på marketingtrender har en avgjørende betydning for den fremtidige suksessen av kampanjene dine. Derfor har v gjort oppgaven litt enklere for deg og satt sammen en liste over 7 tendenser du skal skal følge med på i 2021. Husk disse neste gang dere har en kreativ brainstorm for å sikre at din marketingstrategi for 2021 er helt tilpasset dine kunders og medarbeideres forventninger.

1. Forstå og forklar ditt formål

Å vite hvorfor din bedrift eksiterer , og hvem den eksiterer for, er to viktige punkter på agendaen i 2021 For å bruke et par smarte ord skal du forstå din bedrifts “mission & vision”.

Når du virkelig forstår dette og kan sette ord på det, vil det hjelpe deg til å kommunkere og bygge sterkere relasjoner med dine kunder. Se på det på den måten her; Når du vet hvilke kunder du gjør det du gjør for, vet du også hvilken type relasjoner du skal fokusere på å styrke.

Oppbygging av reaskoner er en annen utfordring, og her kan f.eks. firmagaver med levering til mottakers hjemmeadresse gjøre en forskjell.

Kontakt oss hvis du trenger sparring!

2. Forbered en agile markedsføringsstrategi

“Agile marketing” er et buzz-ord som ganske ofte etterlater folk forvirret, og allikevel har det gjort en stor inntreden i marketing verdenen. Og vi synes virkelig at du skal være bevisst på kjerneessensen av dette populære uttrykket.

Direkte oversatt betyr det engelske ordet “agile” å være smidig. Lytt til ditt miljø (kunder, ansatte osv.) og sett sammen løsninger som passer til ders konstant skiftende behov. Det betyr at du skal sørge for at din markedsføringsstrategi for 2021 ikke skal være en ufravikelig plan. TIng endrer seg hele tiden og du skal være klar til å gjøre det samme.

3. Fokuser på den menneskelige opplevelsen

Den barske realiteten for mange bedrifter er at kundene synes det er vanskelig å relatere til dem. Ved å endre dette bygger du sterkere relasjoner til kundene dine. I relasjoner der du forstår hvilke verdier du kan tilby og hvad du hjelper dine kunder med å oppnå, vil du se at kundene dine også begynne å sette større pris på deg og din virksomhet.

Kort sagt skal du fokusere på de menneskelige opplevelsene ved å adskille din virksomhet fra dens mål om å generere overskudd, og gjøre det hele mer menneskelig og lettere å relatere til.

Et godt eksempel er dette: Ut fra adskillige samtaler med kundene våre forstod vi at bærekraft var noe størstedelen vektet høyt, og vi fikk en forståelse av at selvom kjernen i vår forretning ligger i å viderebringe gleden, og opplevelsen, av å gi til våre kunder, handler det også om å gi tilbake til miljøet.

Det blev startskuddet til IGO Green, der vi gir en del av vår omsettning til å plante trær i samarbeid med www.onetreeplanted.org . Alene i september 2020 plantet vi 6.800 trær. Vi utviklet også en ordbok over bærekraftige materialer, for å hjelpe både ansatte og kunder til å forstå bærekraften i de materialene produktene er laget av.

På den måten fokuserte vi på å speile de verdiene kundene våre har, hviket har gjort det enklere for deg som kunde å kunne relatere til oss.

4. Bygg opp tillit hos kundene dine

I takt med at “verden blir mindre”, og nå i 2021, har det blitt viktigere å bygge opp tillit hos kundene dine.

På et proffesjonelt plan betyr det at du skal vise kunder og ansatte hvilke verdier dere har i bedriften.

For å låne vårt eksempel i avsnittet over: Det er stor sannsynlighet for at dine kunder og kollegaer bekymrer seg for miljøet og fokuserer på bærekraft, og du har kanskje også sagt til dem at du gjør det. Så når du skal sette igang neste produktkampanje kan de stole på at du velger produkter som passer til deres verdier.

Eller vil du bruke produkter laget av materialer, som de ikke hadde i tankene når de så for seg deg som bærekraftig mærkevare? Hvis du ønsker å bygge opp tilit og styrke forholdet til kunder og ansatte, da er det riktige svaret innlysende.

Det her er ikke for å stille ud bedrifter som må starte i det små og bruker reklameprodukter laget i tradisjonelle materialer. Meningen er å vise hvordan man kan gjøre en forskjell på bakgrunn av tendesene hos de som følger deg.

5. Deltag i dine kunders liv

I marketing er det gamle spørsmålet “hvor tilbringer kundene dine tiden sin?” like relevant i dag som noe annet tidspunkt tidligere. Svaret på spørsmålet vil fortelle deg mye om dine kunders interesser og hvordan/ hvor du kan komme i kontakt med dem.

Dette er utrolig viktig, for hvis du vet hvilke kanaler du skal bruke for å nå ut til kundene, kan du målrette markedsføringen din enda mer effektivt med kreativt utviklede reklameprodukter. For hvis du ikke når frem til kundene dine, da når du jo ikke målene dine.

Hvis du trenger hjelp til å utvikle en produktkampanje til bedriften din, tilbyr vi gjerne gratis konsultasjon!

6. Kombiner det beste fra flere verdener

Dette er kjernen i det vi tilbyr hos IGO Profil. Vi vet at opplevelser huskes bedre når du tilføyer en reklamegave for å hjelpe med å spre budskapet om din nye produktlansering eller kampanje.

Hvis du kan skape innovative opplevelser ved å tilby produkter og service på flere nivåer, f.eks . ved å kombinere visuelle opplevelser og informasjon med fysiske produkter, åpner du en helt ny verden av muligheter for din bedrift.

Dette er litt mer avansert, men man trenger ikke starte med de helt store kampanjene for å oppnå gode resultater.

Start med en liten kampanje, og kontakt oss hvis du trenger sparring og inspirasjon til hvordan din merkevare kan løftes på en mer kreativ og innovativ måte – Engasjer kundene dine med reklamegaver og opplevelser.

7. Tiltrekk talenter til å utvikle din bedrift

Suksessrike bedrifter er de som tiltrekker, utvikler og eholder talenter. Dette er en tredelt utfordring der det fortsatt blir viktigere når vi beveger oss inn i en digital fremtid hvor mange oppgaver kan utføres på nett.

Heldigvis kan reklame- og firmagaver hjelpe deg med å løse disse utfordringene.

For det første er vi eksperter i å levere trendy og inspirerende merchandise som du kan bruke på karrieremesser. Dette er en opplagt måte å starte samtaler med talenter om din bedrift og mulighetene hos dere.

For det andre – For å utvile talenter skal du sikre deg at de tilbys det rette miljøet til å vokse i. Ikke alene, men som en del av teamet. Tidligere har vi delt tips om effektiv teambuilding med forslag til produkter som kan brukes til arrangementer for å fremme vekst og følelsen av tilknytning.

Og til sist, for å holde på talentene, skal du sikre deg at de talentfulle kollegaene føler seg verdsatt. Ta 2020 som et eksempel – det er stor sannsynlighet for at det var de mest kompetente medarbeiderne dine som har sørget for at dere har kommet dere gjennom pandemien så langt. Og du er sannsynligvis takknemlig for den gode innsatsen, og føler deg heldig fordi de var der for å hjelpe. Det må du vise dem, og den beste måten å gjøre det på er gjennom en nøye utvalgt firmagave.

Konklusjon

Vi håper at dette innlegget har gitt deg et overblikk over de 7 mest relevante marketingtrendene i 2021.

Konklusjonen blir: Sørg for at dine marketingvalg er tilpasset dine ansatte og kunders profesjonelle forventninger og personlige verdier.

Hvis du gjør det, da vil alt være i skjønneste orden.

By | 2021-03-17T10:34:24+01:00 23 December 2020|