Trenger du hjelp? Vi er tilgjengelige på|salg@igoprofil.no

IGO Profil feirer 75 års jubileum

IGO Profil er et internasjonalt selskap og er aktive på 13 europeiske markeder. Vi har gjennom 75 år spesialisert oss på firmagaver og reklameprodukter, men hvordan har vi vokst fra å være en lokal leverandør til å bli en internasjonal bedrift?

Hvordan det hele startet

IGO Profil ble grunnlagt i Nederland i 1945 av Martien Jonkers. Han var en av de første som startet en bedrift som satset på penner med reklametrykk, og bedriften fikk navnet «Jonkers Handelsonderneming». Det ble en suksess! I 1961 ble det offisielle navnet endret til IGO, Internationale Geschenken Organisatie (internasjonal gave-organisasjon) og her ble grunnlaget lagt for våre nåværende tjenester: Firmagaver med trykk.

Reisen mot IGO-POST

Martien var en ekstre forretningsmann som stadig ønsket å forbedre og utvide sitt sortiment av produkter til kontoret. Han visste nøyaktig hvilke produkter som var etterspurt på markedet og ble fascinert av en ny måte å markedsføre seg på, nemlig katalogsalg i stedet for personlig salg. Slik oppsto IGO Post og bedriften fortsatte reisen mot IGO Profil som du kjenner i dag.

Da Martien Jonkers ble spurt om hvordan han realiserte bedriftens vekst, svarte han: «Det er viktig å ha gode ideer, finne de rette personene å samarbeide med og la disse personene arbeide på det riktige stedet i bedriften.» Dette er ord som er relevante den dag i dag.

Fra 80-tallet ekspanderte IGO Post i Europa med kontorer i Belgia og Frankrike. I dag er vi aktive på 13 markeder: Nederland, Belgia, Wallonia, Frankrike, Tyskland, Østerrike, Sveits, Norge, Finland, Sverige, Danmark, Irland og England.

IGO Profil!

Tidene har endret seg, og det har vi også. Derfor endret vi navn fra IGO POST til IGO Profil i 2017, for å passe bedre inn i en digital tidsalder. Med navneendringen kom en komplett utskiftning av vår identitet, og i dag er vi en internasjonal e-commerce-bedrift med en historie vi er stolte av, og med masse erfaring innen firmagaver og reklameprodukter.

Vi investerer mye tid og energi i å bygge personlige relasjoner og passer alltid på at våre kunders interesser ivaretas på best mulig måte. Vi bidrar til at våre kunder skal kunne styrke sitt merke på enklest mulig måte. Det oppnår vi ved å veilede kundene på en personlig måte, trinn for trinn, gjennom prosessen. For oss er det viktig å levere kvalitetsprodukter og å forbli autentiske. Å gi har vært en del av vårt DNA i over 75 år. Og det er vi stolte av!

Sånn har vi gjort en forskjell i mer enn 75 år

Vi vet at firmagaver med logo kan hjelpe med å bygge og styrke personlige relasjoner. Hvordan vil du sørge for at du er synlig? Kanskje gjennom et bærekraftig initiativ? Vi har f.eks. valgt å prioritere CSR ved å donere en prosentdel av omsettningen vår til One Tree Planted, en organisasjon som planter trær verden over. På nåværende tidspunkt har vi allerede plantet 26 231 trær! Vi har også et internasjonalt samarbeid med organisasjonen Senzer – en organisasjon som støtter personer som har utfordringer emd å integrere seg på jobbmarkedet av forskjellige, personlige årsaker. Vi gir mennesker den sjansen de fortjener, og hjelper dem med å finne et sted der de kan ha en meningsfull jobb og utvikle seg personlig i takt med våre kjerneverdier; uformelt, enkelt, støttende, personlig og kvalitet.

En bærekraftig misjon

Vår misjon er å gjøre det enkelt for bedrifter å markedsføre og spre sitt budskap ved hjelp av firmagaver. Det er vigtig for oss å gjøre det på en bærekraftig måte, og derfor utvider vi kontinuerlig vårt bærekraftige sortiment, så vi alltid har de nyeste trendene på lager.

I tillegg til bærekraftige produkter, jobber vi også på relasjonen til kollegaene våre. Visste du at personalet vårt har jobbet gjennomsnittlig 5,9 år i IGO? Det er forholdsvis lang tid, og vi legger stor vekt på menneskene og samfunnet som er bakgrunnen for vår suksess. Alle ansatte bidrar til IGO med sine kunnskaper, erfaringer og talenter så vi kan oppnå målene våre sammen.

Just like that

Det høres så enkelt ut, og det er det naturligvis også. Helt siden vi startet i 1945 har vår misjon alltid vært den samme: å personliggjøre og gjøre det enklere å gi. Just like that. Ved å alltid tilby våre kunder personlig service, levere god kvalitet og tilby firmagaver som gjør inntrykk, forblir vi tro mot oss selv. Med vårt brede utvalg av reklameprodukter og firmagaver, er en perfekt match alltid oppnåelig. Våre erfarne kollegaer veileder kundene våre trinn for trinn gjennom hele prosessen.

Vi forstår og setter pris på viktigheten av å gi Og viktigst av alt, vi oppfordrer våre kunder til også å gi tilbake til sine ansatte og kunder, for det er den eneste måten å oppnå mer på. Vi har med god grunn 500 000 fornøyde kunder!

By | 2024-02-08T13:40:58+01:00 27 august 2021|